Kategorie: Wszystkie | prasa | projekty
RSS
wtorek, 07 sierpnia 2012
pinksloth

pink_sloth_maskotka_nobo_design

Projekt maskotki wraz z elementami reklamowymi dla aplikacji biznesowej PinkSloth

pink_sloth_nobo_design

środa, 11 lipca 2012
Wirtualne Muzeum Polskiego Wzornictwa

Miło nam poinformować, że ruszyła praca nad wdrożeniem projektu Wirtualnego Muzeum Polskiego Wzornictwa, autorstwa Piotra Wiśniewskiego z grupy projektowej NOBO design. Projekt jest próbą odpowiedzenia na potrzebę braku stałej ekspozycji polskiego wzornictwa. Szczególnie jest to ważne teraz, kiedy zainteresowanie historią polskiego projektowania jest tak duże. Najlepiej pokazała to wystawa „Chcemy być nowocześni” zorganizowana w zeszłym roku przez Muzeum Narodowe w Warszawie. Projekt Wirtualnego Muzeum Polskiego Wzornictwa to próba odkrycia na nowo dorobku polskiego wzornictwa. To szansa na przybliżenie historii polskiego projektowania każdemu, bez względu na miejsce zamieszkania.

W dużym skrócie Wirtualne Muzeum Polskiego Wzornictwa ma być nowoczesnym muzeum, które mimo wirtualnej rzeczywistości pozwala dobrze poznać prezentowane obiekty (animacje 3D, duża ilość zdjęć, filmy, liczne opisy). Wirtualna przestrzeń pozwala nam na kooperację projektu muzeum z projektami Instytutu Wzornictwa Przemysłowego - Słownikiem Projektantów Polskich oraz Cyfrową Biblioteką Wzornictwa. Daje nam możliwość zwiedzania muzeum wielopasmowo (tzw. ścieżki tematyczne – tagi). Co należy podkreślić Wirtualne Muzeum Polskiego Wzornictwa ma być „żywym muzeum”, w którym czynny udział biorą użytkownicy (pomagają w gromadzeniu nowych danych, informacji). Gotowy jest już projekt graficzny strony, obecnie jesteśmy na etapie wdrażania projektu. Już wkrótce pod adresem www.muzeumwzornictwa.pl każdy będzie mógł poznać niezwykłą historię polskiego projektowania. Nieco więcej na temat samego projektu graficznego już wkrótce na naszym blogu.



czwartek, 14 czerwca 2012
nobo zaprasza na herbatkę!

english_tea_nobo

Choć sposób przyrządzania herbaty znany jest już od około 4 tysięcy lat i okrążył cały świat to właśnie w Wielkiej Brytanii powstał najbardziej znany herbaciany rytuał. To tam powstała jedna z najpopularniejszych odmian czarnej herbaty- herbata Earl Grey. Chcąc podkreślić jej prawdziwy angielski charakter i oryginalną recepturę, opakowania na English Tea bezpośrednio odnoszą się do motywów zaczerpniętych z życia urokliwego Londynu.

Londyński dwupiętrowy autobus czy czerwona budka telefoniczna stały się rozpoznawalnymi symbolami tego miasta. Motywy te w zabawny sposób z nutką ironii posłużyły za dwa opakowania na herbatę ekspresową w torebkach i liściastą. Charakterystyczny autobusu przemienił się w opakowanie na herbatę ekspresową, a torebki herbaty zastąpili…londyńscy pasażerowie. Opakowanie jak i sam rytuał parzenia herbaty ma dostarczyć konsumentowi jak najwięcej frajdy. Nie możemy również zapominać o tym, że picie herbaty od dawna stało się rytuałem społecznym, który w wyjątkowy sposób łączy ludzi. Dlatego różnorodne postacie ułatwią nam odróżnienie swojego kubka z herbatą podczas spotkania z przyjaciółmi np. w czasie zwyczajowego five o'clock.

Budka telefoniczna w swoim wnętrzu kryje oryginalną angielską liściastą herbatę. Otwierając jej drzwi możemy podejrzeć, kto aktualnie rozmawia przez telefon oraz poznać sekret parzenia prawdziwej herbaty z mlekiem wg. przepisu księżnej Bedford. Zabawne opakowania mogą stanowić rodzaj oryginalnego prezentu, który swoją grafiką zachwyci i poruszy wyobraźnie zarówno tych najmłodszych jak i tych starszych smakoszy herbaty.

english_tea_nobo_2




sobota, 09 czerwca 2012
logo dla opery leśnej

opera_lesna_nobo_design

Na początku tego roku NOBO design zostało zaproszone do finału konkursu na logo Opery Leśnej w Sopocie. Organizatorem konkursu była Bałtycka Agencja Artystyczna BART. Nowy symbol opery miał być nieprzewidywalny, łatwy do zapamiętania i rozpoznania, czytelny, a także budzić musi pozytywne skojarzenia z samą Operą Leśną. Poniżej prezentujemy cztery propozycje logo autorstwa NOBO design.

PROPOZYCJA 1
Logotyp ukazuje wyjątkowy związek Opery Leśnej z naturą. Nawiązuje również do długiej historii Opery, tradycji i korzeni, na których wyrosła jej świetność. Użyta w logotypie litera „O” symbolizuje ciągłość i otwartość.




opera_lesna_logo_nobo_design_1


PROPOZYCJA 2
Logo przedstawia Operę Leśną jako obiekt o dobrej marce, wypracowanej przez lata. Jest to miejsce oparte na tradycji, funkcjonujące w ścisłym związku z naturą. Posiada bogatą historię i doświadczenie, co wpływa na wysoką jakość repertuaru. Widz ma świadomość, czego się spodziewać.

opera_lesna_logo_nobo_design_2

 

PROPOZYCJA 3
Bliskość natury (struktura liścia, forma muszli), kojarzy się z lokalizacją Opery oraz zachodem słońca. Znak ma budzić pozytywną energię, podkreślać otwartość Opery na publiczność, która ma się tu czuć swobodnie. Logotyp nawiązuje również do charakterystycznego parabolicznego zadaszenia opery, gry świateł i rozchodzenia się dźwięku.

opera_lesna_logo_nobo_design_3

 

PROPOZYCJA 4
Logotyp kształtem nawiązuje do litery “O” wpisanej w koło. Jest to bezpośrednie skojarzenie ze słowem „opera” oraz z symbolem ciągłości, który podkreśla historię tego miejsca. Jest to również symbol relacji widowni ze sceną. We wnętrzu logotypu wyłania się syntetyczna forma liścia, nawiązanie do otoczenia Opery, jej bliskiego kontaktu z naturą. Wypukłe elementy nawiązują do charakterystycznego zadaszenia obiektu. Koncepcja zamknięcia sygnetu w kole, może stać się charakterystycznym elementem w dalszej identyfikacji Opery Leśnej. Jest to prosty, lecz elegancki szablon, który mógłby posłużyć do stworzenia bardzo spójnego i nowoczesnego wizerunku obiektu. To syntetyczne rozwiązanie umożliwiłoby uporządkowanie bogatej oferty programowej Opery. Dzięki bardzo podstawowemu zabiegowi graficznemu, jakim jest kadrowanie, pozwoliłaby na samodzielne wykonywanie plakatów przez samych pracowników Bałtyckiej Agencji Artystycznej BART. Wprowadziłoby to spójność w identyfikacji, której siła odbioru poprzez to usystematyzowanie znacznie by wzrosła.

opera_lesna_logo_nobo_design_4

piątek, 10 czerwca 2011
street art magazine

street_art_magazine_design_po_polsku

STREET ART MAGAZINE, najnowszy projekt Aleksandry Pięty z grupy NOBO design, to propozycja nowego magazynu lifestylowego poświeconego głównie sztuce ulicy. 

street_art

Open publication - Free publishing - More art



wtorek, 29 marca 2011
magazyn design po polsku

design_po_polsku_1_magazyn

DESIGN PO POLSKU to propozycja nowego magazynu autorstwa Piotra Wiśniewskiego z NOBO design poświęconego polskiemu designowi. Piotr Wiśniewski na co dzień prowadzi bloga o tej samej nazwie gdzie pisze o takich dziedzinach projektowania jak grafika, wzornictwo, architektura czy reklama. Projekt magazynu DESIGN PO POLSKU to próba podsumowania 3 lat działalności bloga i zbiór najciekawszych artykułów na temat polskiego designu opublikowanych na blogu.

 

Open publication - Free publishing - More architecture

 

http://zsah.blox.pl/resource/magazyn_design_po_polsku_2.jpg

piątek, 18 marca 2011
krzesło CLOSE

nobo_design_krzeslo_close_2

Krzesło CLOSE zostało zaprojektowane z uwzględnieniem specyfiki firmy Paged meble. Projekt powstał po dogłębnej analizie problemu ludzi starszych ze wstawaniem. Głównym założeniem projektu jest próba rozwiązania problemu siadania bokiem, które jest bardzo charakterystyczne dla ludzi starszych - siadanie kontrolowane.

Krzesło posiada obrotowe siedzisko, które pozwala na swobodną zmianę pozycji. Element ruchomy wraz z mechanizmem został umieszczony w skrzyni. Różnica materiałów ma na celu podkreślić dwuelementowość siedziska, by zminimalizować ewentualny efekt zaskoczenia przy obrocie siedziska.

Oparcie krzesła zostało  ukształtowane tak by maksymalnie wykorzystać właściwości materiału- sklejki. Zostało podzielone na dwie części: pierwsza zapewnia wygodne podparcia pleców (sprężystość sklejki), natomiast druga charakterystyczna dla projektu półka daje wsparcie osobie starszej (wykorzystując metodę piętrzenia przy wstawaniu).

Krzyżowa konstrukcja nóg stabilizuje siedzisko przy obrocie , dynamizuję formę mebla oraz potęguje wrażenie stabilności mebla. Cechą projektu CLOSE jest prosta, wyważona forma, połączona z subtelnym dzieleniem światła i płaszczyzn. Model w wersji tapicerowanej lub w sklejce.

Projekt jest na etapie prototypowania.

nobo_design_krzeslo_close

piątek, 04 lutego 2011
kuku

kuku_nobo_design_wisniewski_piotr_2

Projekt „Kuku” jest połączeniem zabawy z dobrze zaprojektowanym opakowaniem. To nowa marka i dobrze znany produkt – cukierki powszechne znane pod nazwą „kukułki”. Zabawna forma opakowania wynika ze skojarzenia pomiędzy nazwą cukierków, a kukułką z tradycyjnego zegara. Po zjedzeniu słodyczy może pełnić rolę zabawki. Opakowanie posiada elementy ruchome np. wskazówki, imitujące prawdziwy zegar, zaprojektowane sposób eliminujący ich zniszczenie. Konstrukcja jest nieskomplikowana, łatwa do produkowania, klejona tylko w jednym miejscu. Opakowanie składa się na płasko, przez co zajmuje mało miejsca, co ułatwia hurtowy transport. Element rozrywki, przyjazna grafika to ciekawa propozycja wyróżniająca produkt na tle monotonii rozwiązań tego rodzaju asortymentu.

kuku_nobo_design_wisniewski_piotr

środa, 02 lutego 2011
twórcy wydziału form przemysłowych

tworcy_wydzialu_form_przemyslowych_piotr_wisniewski_nobo_design

Cykl „Twórcy Wydziału Form Przemysłowych” to najnowszy projekt Piotra Wiśniewskiego z NOBO design. Seria książek ma na celu przybliżyć pierwsze lata funkcjonowania Wydziału Form Przemysłowych - pierwszej w Polsce szkole wzornictwa przemysłowego, czas kształtowania się jego struktury oraz postacie wybitnych twórców, którzy przesądzili o jego dzisiejszym charakterze.

zbigniew_chudzikiewicz_wisniewski_piotr_nobo_design

Pierwsza książka z cyklu „Twórcy Wydziału Form Przemysłowych” poświęcona jest osobie profesora Zbigniewa Chudzikiewicza – pomysłodawcy i jednego z założycieli Wydziału. Zbigniew Chudzikiwicz zapisał się w historii polskiego designu jako wybitny projektant i pedagog, prekursor myśli ergonomicznej w projektowaniu. Książka podzielona została na cztery działy: Osoba – Adam Gedliczka, wieloletni współpracownik Zbigniewa Chudzikiewicza opowiada o życiu profesora, Teoria – praca naukowa Zbigniewa Chudzikiwicza na temat problemów kształtowania środków produkcji, Praca – prezentacja wybranych prac projektowych profesora, Studenci – część poświęcona wychowanką profesora i najciekawszym projektom powstałym pod jego kierunkiem w Katedrze Kształtowani Środowiska Pracy.

 

Open publication - Free publishing - More book

 


niedziela, 30 stycznia 2011
nobo chopin

chopin_w_asp_nobo_design_aleksandra_pieta_2.

Rok Chopinowski za nami. Pod koniec minionego roku Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego razem z Galerią AMS ogłosiło projekt skierowany do studentów Akademii Sztuk Pięknych. Projekt „Chopin w ASP” miał na celu zilustrowanie siedmiu popularnych utworów fortepianowych Fryderyka Chopina, a następnie zaprezentowanie najlepszych prac na billbordach w największych polskich miastach. Jedną z wybranych prac (prezentowana w Krakowie) była praca Aleksandry Pięty z NOBO design. Wyhaftowany billboard jest graficzną interpretacją Mazurka a-moll op. 68 nr 2. Więcej o projekcie na stronie www.chopinwasp.pl

hopin_w_asp_nobo_design_aleksandra_pieta

 

 
1 , 2