Kategorie: Wszystkie | prasa | projekty
RSS
wtorek, 31 sierpnia 2010
NOBO design podczas ETNOBAZAR

etnobazar_nobo_desig

W dniach 4-5  września w Warszawie na odcinku od siedziby CEPELII przy ul. Chmielnej 8 aż do Nowego Światu odbędzie się czwarta odsłona cyklicznej imprezy plenerowej „Spotkania z CEPELIĄ na ul. Chmielnej”. Podczas Etnobazaru swoje prace zaprezentuje także NOBO design. Z tradycja na uszy, ludowadła, moherowe torby – do nabycia już w najbliższy weekend. Zapraszamy!!!

niedziela, 29 sierpnia 2010
prosto z krakowa. opakowanie na obwarzanka

prosto_z_krakowa_nobo_design_aleksandra_pieta

Seria opakowań „Prosto z Krakowa" została wykonana z papieru. Ideą projektu jest zmiana kultury sprzedaży obwarzanka oraz nadanie mu nowej funkcji, jako wyrobu promującego miasto Kraków. Stworzenie nowej marki sprawia, że produkt staje się wyjątkowy wobec innych oraz podkreśla region, z którego pochodzi. Kształt opakowania nawiązuje do sposobu, w jaki skręcane jest ciasto obwarzanka. Prosta, ażurowa forma pozwala zachować walory smakowe i spożywcze produktu, ponieważ, zgodnie z wymogami, opakowanie na obwarzanka nie może być szczelnie zamknięte. Ciekawa grafika ma za zadanie podkreślić charakter produktu, kojarzyć się z miejscem swojego pochodzenia oraz zachęcić do kupna szeroką grupę odbiorców.

nobo_design_prosto_z_krakowa_aleksandra_pieta

sobota, 07 sierpnia 2010
smaki podhalańskie na make me!

smaki_podhalanskie_nobo_design_wisniewski_pieta_2

Najnowszy projekt grupy NOBO design powalczy o nagrodę główną w konkursie make me!

Smaki Podhalańskie powstały z myślą o osobach, które poszukują smacznej, tradycyjnej, pozbawionej chemii i konserwantów żywności. Oferta skierowana jest do tych, którzy cenią prawdziwy smak i walory zdrowotne produktów oraz chcą spróbować czegoś innego niż produkty oferowane przez sklepy spożywcze. Każdy znajdzie w nich coś dla siebie. Specjalnie wyselekcjonowane i wytwarzane produkty, są produkowane głównie przez małe, często rodzinne gospodarstwa, czerpiące to, co najlepsze z wieloletniego doświadczenia.

System opakowań na podhalańskie produkty spożywcze powstał w oparciu o rzetelną wiedze o tradycjach Podhala. Opakowania na różnego typu sery (oscypek, bryndza, warkocze podhalańskie), mleko, masło, pieczywo, miód czy konfitury ujmują swoją prostotą i elegancją, spełniając przy tym wszystkie normy istotne dla pakowania żywności. Smaki Podhalańskie w warstwie graficznej nawiązują do stylistyki zdobnictwa tego regionu. Poszczególne grupy produktów oznaczone są odrębnymi kodami kolorystycznymi.

Do realizacji projektu użyto prostych, surowych, ale szlachetnych materiałów. Większość z nich została wykonana z papieru. Prosta, czysta forma opakowań wynika nie tylko z walorów estetycznych i ideowych, ale również z technologicznych i ekonomicznych. Opakowania wykonane są z jednego arkusza papieru. Forma została przystosowana do funkcji. Pierwotnie składane na płasko jednym gestem tworzy trójwymiarową bryłę. Liczba zaczepów i klejeń została ograniczona do minimum. Ideą projektu jest zmiana kultury sprzedaży produktów podhalańskich oraz umocnienie jego funkcji jako produktu wyjątkowego promującego region. Wykorzystując lukę dotyczącą braku opakowania na szeroka gamę produktów często porządnych przez turystów, stworzyliśmy oryginalny prezent, smakowitą pamiątkę podhalańską. Proponowane rozwiązanie jest bardziej eleganckie i ekologiczne od popularnego do tej pory foliowego woreczka. Oprócz kwestii wizualnej pragniemy poruszyć jeszcze jedną równie ważną edukacyjną. Do każdego opakowania zostały opracowane zawieszki z krótką informacją o regionie i motywie ludowym występującym na grafice opakowania w celu przybliżenia kultury i tradycji podhala. Pragniemy by nasze produkty ukazywały wyjątkowość regionu podhalańskiego nie tylko przez żołądek, ale również o ciekawostki na temat tradycji i kultury podhala.



smaki_podhalanskie_nobo_design_wisniewski_pieta

Projekt serii opakowań „Smaki Podhalańskie” zaprezentowany zostanie na wystawie pokonkursowej make me! podczas festiwalu Łódź Design 2010 (14-30 października).


środa, 23 czerwca 2010
tydzień kultury beskidzkiej, nobo design oraz projekt arting

piotr_wisniewski__tkb__1

Projekt informatora Tygodnia Kultury Beskidzkiej powstał zgodnie z główną idea festiwalu. Oprócz podstawowej funkcji informacyjnej, w zabawny sposób przybliża kulturę regionu. W prostym, ekologicznym opakowaniu wykonanego z tektury z recyklingu znajdziemy: karnet, mapę regionu z wyszczególnieniem miejsc, które warto zobaczyć, informator kultury beskidzkiej, jak i program samego festiwalu. Jest również coś dla najmłodszych - w informatorze znajdziemy papierowego klepoka – tradycyjną beskidzką zabawkę, symbol festiwalu. Klepok zaprojektowany jest tak, aby każde dziecko po wycięciu go z książeczki, potrafiło go samodzielnie złożyć. Pomimo iż wykonany jest z papieru to ptaszek zachował swoje oryginalne funkcje - jeździ ruszając skrzydełkami. Przedstawienie kultury i regionu zostało ukazane w czytelny sposób zarówno dla dorosłych jak i dla dzieci. Z informatora dowiemy się o lokalnych zwyczajach i świętach, ludowej muzyce i instrumentach oraz o regionalnych strojach. Wszystko to przedstawione w oryginalny sposób np. układanki. Autorzy proponują nowy sposób poznawania kultury poprzez zabawę.
Wygląd opakowania oraz użyte materiały zostały dobrane nie tylko pod kątem walorów estetycznych i ideowych, ale również praktycznych. Opakowanie z szarej tektury jest ekonomiczne, a zarazem eleganckie. Okładka przypomina odcisk pieczęci z charakterystycznym ptaszkiem oraz logo TKB opracowanym na potrzeby imprezy. Tworzy to spójną identyfikacje festiwalu, której do tej pory brakowało. Głównym atutem opakowania jest jego uniwersalność, nie zmienia się na kolejne edycje festiwalu, a do druku użyto tylko jednego koloru. Zmienia się tylko jego zawartość związana ze zmianą harmonogramu. Po zakończeniu Tygodnia Kultury Beskidzkiej informator może pełnić rolę mini publikacji na temat regionu, jego kultury i tradycji.

Projekt został zgłoszony do konkursu "Projekt Arting" i głosami internautów przeszedł do drugiego etapu konkursu. Więcej informacji na  www.arting.com.pl

piotr_wisniewski__tkb__2.j

piotr_wisniewski__tkb__3

nobo design na facebooku

nobo_facebook

Od dziś NOBO design również na facebooku. A tam najnowsze informacje na temat działalności grupy, o nowych projektach i inicjatywach. Gorąco zapraszamy!!!

Odwiedź NOBO design na facebooku

niedziela, 20 czerwca 2010
nobo na designersko.pl oraz designteka.pl

nobo_design_wisniewski_pieta

Projekty NOBO design pojawiły się ostanio na dwóch polskich portalach poświęconych polskiemu designowi. Gorąco zachęcam do zapoznania się z opublikowanymi artukułami:

http://designteka.pl/moherowa-torba.html

http://designersko.pl/nobo-design

 

 

moher bag

nobo design moher bag

NOBO design prezentuje nowe oblicze moheru. Moher - ostatnio modny, z góry  skazany jest na przegraną. Silnie związany z pokoleniem „moherowych beretów”. Kojarzony z zacofaniem, konserwatyzmem, starszą panią. A może jednak nie? Torby moher bag ukazują nowe oblicze moheru, są bardziej z wybiegu niż z kościoła. Wygodne, ekstrawaganckie, sportowe i eleganckie. To świetny gadżet, przedmiot alternatywny, przełamujący stereotypy i konwenanse… nobo@nobo-design.eu

nobo design moher bag


Dowiedz się więcej o projekcie moher bag – odwiedź www.nobo-design.eu oraz zobacz katalog.

sobota, 19 czerwca 2010
ludowadła

piotr_wisniewski_aleksandra_pieta_nobo_design_ludowadla_3

Wykorzystując stereotypowy motyw ludowej wycinanki, umiejscawiając go w nowym współczesnym kontekście łączymy dwa folklory: tradycyjny i miejski. Tworząc ludowadła chcemy odbiorcy dać niebanalną pamiątkę, aktywnie uczestniczącą w jego dynamicznym życiu, nie będącą tylko "pustą skorupą bibelotu".

I ty możesz nosić ludowadła. Wejdź na allegro lub napisz do nas: nobo@nobo-design.eu

piotr_wisniewski_aleksandra_pieta_nobo_design_ludowadla_1

piotr_wisniewski_aleksandra_pieta_nobo_design_ludowadla_2

z tradycją na uszy

 

piotr_wisniewski_aleksandra_pieta_nobo_design_z_tradycja_na_uszy

piotr_wisniewski_aleksandra_pieta_nobo_design_z_tradycja_na_uszy_2

Co kojarzy się z ludowością? Rękodzieło. A skoro rękodzieło to np. naparstek. Lecz komu tak naprawdę dziś on potrzebny. Za to kolczyki… jak najbardziej! Więc dlaczego nie kolczyki z naparstków? Dodatkowo udekorowane ludową wycinanką. Niebanalne, atrakcyjne i z Polski.

I ty możesz mieć kolczyki "z tradycją na uszy". Wejdź na allegro lub napisz do nas: nobo@nobo-design.eu

 


nobo design

NOBO_design_piotr_wisniewski_aleksandra_pieta

NOBO DESIGN to duet projektowy Aleksandra Pięta i Piotr Wiśniewski.  W swoich pracach staramy się odkurzając stare, proponować nowe. Dziwne, ciekawe, ładne, niebanalne, ale zawsze jakieś... To próba znalezienia równowagi pomiędzy ginącą tradycją a nowoczesnym projektowaniem. To walka z nudą, kopiowaniem i tandetą. Przedmiot traktujemy  po ludzku, wychowujemy nieszablonowo, ale funkcjonalnie. Nieustanne poszukiwanie nowych inspiracji, form i rozwiązań, a także duże poczucie humoru rodzi przedmioty o mocnej osobowości, które nie boją się komentować rzeczywistości. No bo design to w końcu ważna sprawa. nobo@nobo-design.eu