Kategorie: Wszystkie | prasa | projekty
RSS
poniedziałek, 20 września 2010
nagroda dla NOBO design za informator TKB

nobo_design_projekt_arting_wisniewski_pieta

Informator Tygodnia Kultury Beskidzkiej projektu grupy NOBO design został nagrodzony w konkursie Projekt Arting 2010. Tak jury konkursu uzasadniło swój wybór: „Dobrze merytorycznie i komunikacyjnie opracowany materiał promocyjny o walorach edukacyjnych, atrakcyjny dla dzieci i rodziców. Oparty na wzorach i kulturze regionu, prosty w realizacji.”

nobo_design_informator_tygodnia_kultury_beskidzkiej

Informator Tygodnia Kultury Beskidzkiej

Projekt informatora Tygodnia Kultury Beskidzkiej powstał zgodnie z główną ideą festiwalu. Oprócz podstawowej funkcji informacyjnej, w zabawny sposób przybliża kulturę regionu. W prostym, ekologicznym opakowaniu wykonanego z tektury z recyklingu znajdziemy: mapę regionu z wyszczególnieniem miejsc, które warto zobaczyć, informator kultury beskidzkiej, jak i program samego festiwalu. Jest również coś dla najmłodszych - w informatorze znajdziemy papierowego klepoka – tradycyjną beskidzką zabawkę, symbol festiwalu. Klepok zaprojektowany jest tak, aby każde dziecko po wycięciu go z książeczki, potrafiło go samodzielnie złożyć. Pomimo iż wykonany jest z papieru to ptaszek zachował swoje oryginalne funkcje - jeździ ruszając skrzydełkami.

Przedstawienie kultury i regionu zostało ukazane w czytelny sposób zarówno dla dorosłych jak i dla dzieci. Z informatora dowiemy się o lokalnych zwyczajach i świętach, ludowej muzyce i instrumentach oraz o regionalnych strojach. Wszystko to przedstawione w oryginalny sposób np. wycinanka “ubierz górala”. Poprzez zabawę dzieci poznają nazwy stroi góralskich, zwracają uwagę na ich różnorodność.

informator_kultury_beskidzkiej_nobo_design_projekt_arting_zsah

Informator kultury beskidzkiej

 

informator_tkb_design_po_polsku_zsah_nobo_design

Wycinanka "złóż klepoka" oraz "ubierz górala"

 

Autorzy zaproponowali nową formę programu TKB, który pomimo kieszonkowego formatu nie stracił na czytelności. Uczestnik festiwalu nareszcie może porównać, co się dzieje na poszczególnych scenach, co wpływa nie tylko na wygodę, ale również na świadome uczestnictwo w festiwalu. Cała forma graficzna informatora została oparta na prostej i czytelnej koncepcji kolorystycznej. Każda scena posiada swój kolor, przez co łatwiej ją odnaleźć zarówno w programie jak i na mapie. Wszystkie sceny razem dosłownie ukazują “barwność” Tygodnia Kultury Beskidzkiej.

program_tkb_nobo_design_arting_design

Kieszonkowy program festiwalu

 

mapa_regionu_nobo_design_arting_projekt_design

Mapa regionu

 

Wygląd opakowania oraz użyte materiały zostały dobrane nie tylko pod kątem walorów estetycznych i ideowych, ale również praktycznych. Opakowanie z szarej tektury jest ekonomiczne, a zarazem eleganckie. Okładka przypomina odcisk pieczęci z charakterystycznym ptaszkiem oraz logo TKB opracowanym na potrzeby imprezy. Tworzy to spójną identyfikacje festiwalu, której do tej pory brakowało. Głównym atutem opakowania jest jego uniwersalność, nie zmienia się na kolejne edycje festiwalu, a do druku użyto tylko jednego koloru. Zmienia się tylko jego zawartość związana ze zmianą harmonogramu. Po zakończeniu Tygodnia Kultury Beskidzkiej informator może pełnić rolę mini publikacji na temat regionu, jego kultury i tradycji.

wtorek, 14 września 2010
NOBO design na allegro

http://nobo.blox.pl/resource/nobo_design_allegro.

Projekty NOBO design dostępne na allegro! Moherowe torby, ludowe kolczyki, ludowadła – i ty możesz je mieć! Zapraszamy na nasze aukcje!

recycling room

RECYCLING ROOM to ogólnopolska akcja skierowana do studentów i młodych projektantów, nie tylko kształcących się na kierunkach artystycznych. Ma na celu sprowokować do działania, do stworzenia nowatorskich projektów z zakresu projektowania alternatywnego oraz propagowania idei recyklingu wśród społeczeństwa. Zgodnie z założeniami akcji każdy z uczestników wykonuje przedmiot, który jest mu przydzielony drogą losowania. Obiekty muszą być wykonane z przedmiotów jednorazowego użytku w skali 1:1, być funkcjonalne, estetyczne i wytrzymałe.

Na przełomie 2008 i 2009 roku miała miejsce pierwsza RECYCLING ROOM.  Do akcji przyłączyło się kilkunastu studentów z siedmiu uczelni z całej Polski. Projekty zostały zakończone na etapie koncepcyjnym. NOBO design przedstawia projekt identyfikacji wizualnej do drugiej edycji akcji. Na system składa się logo, seria plakatów i elementów reklamowych, projekt katalogu oraz strony internatowej.

/PIOTR_WISNIEWSKI_recycling_room