Kategorie: Wszystkie | prasa | projekty
RSS
wtorek, 31 sierpnia 2010
NOBO design podczas ETNOBAZAR

etnobazar_nobo_desig

W dniach 4-5  września w Warszawie na odcinku od siedziby CEPELII przy ul. Chmielnej 8 aż do Nowego Światu odbędzie się czwarta odsłona cyklicznej imprezy plenerowej „Spotkania z CEPELIĄ na ul. Chmielnej”. Podczas Etnobazaru swoje prace zaprezentuje także NOBO design. Z tradycja na uszy, ludowadła, moherowe torby – do nabycia już w najbliższy weekend. Zapraszamy!!!

niedziela, 29 sierpnia 2010
prosto z krakowa. opakowanie na obwarzanka

prosto_z_krakowa_nobo_design_aleksandra_pieta

Seria opakowań „Prosto z Krakowa" została wykonana z papieru. Ideą projektu jest zmiana kultury sprzedaży obwarzanka oraz nadanie mu nowej funkcji, jako wyrobu promującego miasto Kraków. Stworzenie nowej marki sprawia, że produkt staje się wyjątkowy wobec innych oraz podkreśla region, z którego pochodzi. Kształt opakowania nawiązuje do sposobu, w jaki skręcane jest ciasto obwarzanka. Prosta, ażurowa forma pozwala zachować walory smakowe i spożywcze produktu, ponieważ, zgodnie z wymogami, opakowanie na obwarzanka nie może być szczelnie zamknięte. Ciekawa grafika ma za zadanie podkreślić charakter produktu, kojarzyć się z miejscem swojego pochodzenia oraz zachęcić do kupna szeroką grupę odbiorców.

nobo_design_prosto_z_krakowa_aleksandra_pieta

sobota, 07 sierpnia 2010
smaki podhalańskie na make me!

smaki_podhalanskie_nobo_design_wisniewski_pieta_2

Najnowszy projekt grupy NOBO design powalczy o nagrodę główną w konkursie make me!

Smaki Podhalańskie powstały z myślą o osobach, które poszukują smacznej, tradycyjnej, pozbawionej chemii i konserwantów żywności. Oferta skierowana jest do tych, którzy cenią prawdziwy smak i walory zdrowotne produktów oraz chcą spróbować czegoś innego niż produkty oferowane przez sklepy spożywcze. Każdy znajdzie w nich coś dla siebie. Specjalnie wyselekcjonowane i wytwarzane produkty, są produkowane głównie przez małe, często rodzinne gospodarstwa, czerpiące to, co najlepsze z wieloletniego doświadczenia.

System opakowań na podhalańskie produkty spożywcze powstał w oparciu o rzetelną wiedze o tradycjach Podhala. Opakowania na różnego typu sery (oscypek, bryndza, warkocze podhalańskie), mleko, masło, pieczywo, miód czy konfitury ujmują swoją prostotą i elegancją, spełniając przy tym wszystkie normy istotne dla pakowania żywności. Smaki Podhalańskie w warstwie graficznej nawiązują do stylistyki zdobnictwa tego regionu. Poszczególne grupy produktów oznaczone są odrębnymi kodami kolorystycznymi.

Do realizacji projektu użyto prostych, surowych, ale szlachetnych materiałów. Większość z nich została wykonana z papieru. Prosta, czysta forma opakowań wynika nie tylko z walorów estetycznych i ideowych, ale również z technologicznych i ekonomicznych. Opakowania wykonane są z jednego arkusza papieru. Forma została przystosowana do funkcji. Pierwotnie składane na płasko jednym gestem tworzy trójwymiarową bryłę. Liczba zaczepów i klejeń została ograniczona do minimum. Ideą projektu jest zmiana kultury sprzedaży produktów podhalańskich oraz umocnienie jego funkcji jako produktu wyjątkowego promującego region. Wykorzystując lukę dotyczącą braku opakowania na szeroka gamę produktów często porządnych przez turystów, stworzyliśmy oryginalny prezent, smakowitą pamiątkę podhalańską. Proponowane rozwiązanie jest bardziej eleganckie i ekologiczne od popularnego do tej pory foliowego woreczka. Oprócz kwestii wizualnej pragniemy poruszyć jeszcze jedną równie ważną edukacyjną. Do każdego opakowania zostały opracowane zawieszki z krótką informacją o regionie i motywie ludowym występującym na grafice opakowania w celu przybliżenia kultury i tradycji podhala. Pragniemy by nasze produkty ukazywały wyjątkowość regionu podhalańskiego nie tylko przez żołądek, ale również o ciekawostki na temat tradycji i kultury podhala.



smaki_podhalanskie_nobo_design_wisniewski_pieta

Projekt serii opakowań „Smaki Podhalańskie” zaprezentowany zostanie na wystawie pokonkursowej make me! podczas festiwalu Łódź Design 2010 (14-30 października).