Kategorie: Wszystkie | prasa | projekty
RSS
środa, 27 czerwca 2012
poznaj urok żywieckich zabawek!

zywieckie_zabawki_nobo_design_logo

„Odkryj na nowo żywieckie zabawki” to najnowszy, długofalowy projekt grupy projektowej NOBO design. Żywiecczyzna to jeden z najstarszych ośrodków produkcji drewnianych zabawek. Tradycja wytarzania tak charakterystycznych dla regionu zabawek jak klepok (symbol Tygodnia Kultury Beskidzkiej) czy bryczka z konikiem sięga jeszcze połowy XIX wieku. W ostatnich latach możemy jednak zauważyć zanikanie wielu dziedzin ludowej twórczości, w szczególności tradycyjnego zabawkarstwa. Miedzy innymi pod wpływem napływu tanich, plastikowych zabawek z Chin, wiele dzieci, jak i młodszych rodziców nie zna tradycyjnych regionalnych zabawek, którymi tak chętnie bawili się ich dziadkowie.

Projekt „Odkryj na nowo żywieckie zabawki” ma na celu popularyzację wiedzy na temat ludowych żywieckich zabawek. Projekt zakłada usystematyzowanie wiedzy na temat tradycji zabawkarstwa na Żywiecczyźnie poprzez bloga, projekt publikacji dla dzieci z papierową kolekcją żywieckich zabawek do samodzielnego złożenia oraz warsztaty dla dzieci podczas 49 Tygodnia Kultury Beskidzkiej.

Projekt ma na celu promowanie lokalnej tradycji będącej częścią dziedzictwa kulturalnego Śląska, szczególnie w społeczności lokalnej. Realizowany jest w ramach Stypendium Marszałka Województwa Śląskiego w dziedzinie kultury - I edycja w 2012 r.

Więcej informacji na temat projektu pod adresem: zywieckiezabawki.blox.pl



czwartek, 14 czerwca 2012
nobo zaprasza na herbatkę!

english_tea_nobo

Choć sposób przyrządzania herbaty znany jest już od około 4 tysięcy lat i okrążył cały świat to właśnie w Wielkiej Brytanii powstał najbardziej znany herbaciany rytuał. To tam powstała jedna z najpopularniejszych odmian czarnej herbaty- herbata Earl Grey. Chcąc podkreślić jej prawdziwy angielski charakter i oryginalną recepturę, opakowania na English Tea bezpośrednio odnoszą się do motywów zaczerpniętych z życia urokliwego Londynu.

Londyński dwupiętrowy autobus czy czerwona budka telefoniczna stały się rozpoznawalnymi symbolami tego miasta. Motywy te w zabawny sposób z nutką ironii posłużyły za dwa opakowania na herbatę ekspresową w torebkach i liściastą. Charakterystyczny autobusu przemienił się w opakowanie na herbatę ekspresową, a torebki herbaty zastąpili…londyńscy pasażerowie. Opakowanie jak i sam rytuał parzenia herbaty ma dostarczyć konsumentowi jak najwięcej frajdy. Nie możemy również zapominać o tym, że picie herbaty od dawna stało się rytuałem społecznym, który w wyjątkowy sposób łączy ludzi. Dlatego różnorodne postacie ułatwią nam odróżnienie swojego kubka z herbatą podczas spotkania z przyjaciółmi np. w czasie zwyczajowego five o'clock.

Budka telefoniczna w swoim wnętrzu kryje oryginalną angielską liściastą herbatę. Otwierając jej drzwi możemy podejrzeć, kto aktualnie rozmawia przez telefon oraz poznać sekret parzenia prawdziwej herbaty z mlekiem wg. przepisu księżnej Bedford. Zabawne opakowania mogą stanowić rodzaj oryginalnego prezentu, który swoją grafiką zachwyci i poruszy wyobraźnie zarówno tych najmłodszych jak i tych starszych smakoszy herbaty.

english_tea_nobo_2




sobota, 09 czerwca 2012
logo dla opery leśnej

opera_lesna_nobo_design

Na początku tego roku NOBO design zostało zaproszone do finału konkursu na logo Opery Leśnej w Sopocie. Organizatorem konkursu była Bałtycka Agencja Artystyczna BART. Nowy symbol opery miał być nieprzewidywalny, łatwy do zapamiętania i rozpoznania, czytelny, a także budzić musi pozytywne skojarzenia z samą Operą Leśną. Poniżej prezentujemy cztery propozycje logo autorstwa NOBO design.

PROPOZYCJA 1
Logotyp ukazuje wyjątkowy związek Opery Leśnej z naturą. Nawiązuje również do długiej historii Opery, tradycji i korzeni, na których wyrosła jej świetność. Użyta w logotypie litera „O” symbolizuje ciągłość i otwartość.




opera_lesna_logo_nobo_design_1


PROPOZYCJA 2
Logo przedstawia Operę Leśną jako obiekt o dobrej marce, wypracowanej przez lata. Jest to miejsce oparte na tradycji, funkcjonujące w ścisłym związku z naturą. Posiada bogatą historię i doświadczenie, co wpływa na wysoką jakość repertuaru. Widz ma świadomość, czego się spodziewać.

opera_lesna_logo_nobo_design_2

 

PROPOZYCJA 3
Bliskość natury (struktura liścia, forma muszli), kojarzy się z lokalizacją Opery oraz zachodem słońca. Znak ma budzić pozytywną energię, podkreślać otwartość Opery na publiczność, która ma się tu czuć swobodnie. Logotyp nawiązuje również do charakterystycznego parabolicznego zadaszenia opery, gry świateł i rozchodzenia się dźwięku.

opera_lesna_logo_nobo_design_3

 

PROPOZYCJA 4
Logotyp kształtem nawiązuje do litery “O” wpisanej w koło. Jest to bezpośrednie skojarzenie ze słowem „opera” oraz z symbolem ciągłości, który podkreśla historię tego miejsca. Jest to również symbol relacji widowni ze sceną. We wnętrzu logotypu wyłania się syntetyczna forma liścia, nawiązanie do otoczenia Opery, jej bliskiego kontaktu z naturą. Wypukłe elementy nawiązują do charakterystycznego zadaszenia obiektu. Koncepcja zamknięcia sygnetu w kole, może stać się charakterystycznym elementem w dalszej identyfikacji Opery Leśnej. Jest to prosty, lecz elegancki szablon, który mógłby posłużyć do stworzenia bardzo spójnego i nowoczesnego wizerunku obiektu. To syntetyczne rozwiązanie umożliwiłoby uporządkowanie bogatej oferty programowej Opery. Dzięki bardzo podstawowemu zabiegowi graficznemu, jakim jest kadrowanie, pozwoliłaby na samodzielne wykonywanie plakatów przez samych pracowników Bałtyckiej Agencji Artystycznej BART. Wprowadziłoby to spójność w identyfikacji, której siła odbioru poprzez to usystematyzowanie znacznie by wzrosła.

opera_lesna_logo_nobo_design_4